
TOPICS
Information Session – Friday, September 23 (Application for the Information Session is Now Closed) / 学校説明会-2022年9月23日金曜日 (学校説明会の受付は終了しました)
2022.09.01
Application for the Information Session is Now Closed.
If you are unable to attend the Information Session, you can download the MIS Application Documents from the ‘Apply’ → ‘Forms’ page after Friday, September 23.
※ Please contact Ms. Takeshita (h.takeshita@mis.ed.jp) if you are applying from abroad. We will email you instructions on how to submit your application documents.
学校説明会の受付は終了しました。
学校説明会に参加ができなかった際は、9月23日金曜日以降にMISの出願書類を「入学案内」→ 「願書等各種書式」からダウンロードできます。
※ 海外から出願される場合は入学担当の竹下(h.takeshita@mis.ed.jp)に連絡をしてください。出願書類の提出方法をメールにて連絡します。
Makuhari International School will be holding an Information Session on Friday, September 23 in the MIS Gymnasium from 10:00am to 12:00pm for families of children interested in applying for admission to our Kindergarten or Elementary School for the 2023-2024 school year, beginning in April 2023.
幕張インターナショナルスクールは“学校説明会”を2022年9月23日金曜日10時~12時に開催いたします。対象者は主に2023年4月に幼稚園及び小学校に入学をご希望されているご家庭です。
Date: Friday, September 23, 2022 (National Holiday)
Times: 10:00am – 12:00pm
Requests to Attend Due By: Wednesday, September 14
Venue: Makuhari International School Gymnasium
日付:2022年9月23日金曜日
時間:10時~12時
申し込み締め切り:2022年9月14日水曜日
場所:幕張インターナショナルスクール・体育館
Please note that a reservation is required to attend the information session.
学校説明会にご参加を希望される方は事前に申し込みが必要になります。
Please complete the online questionnaire at the link below.
The deadline to apply to attend the Information Session is Wednesday, September 14.
以下のリンクからオンラインの調査票に回答してください。
お申込み期限は2022年9月14日水曜日です。
Please see the attached files for more details.
説明会の詳細及び申込を以下からご確認ください。
Due to COVID-19 prevention, we will limit the number of people from each family to two. Please make sure to follow the directions below:
新型コロナウイルス感染症予防のため、一家族当たりの人数制限を最大2名までとさせて頂きます。また、下記の指示に従ってくださいますようお願いいたします。
1. ONE parent from each family can attend the Information Session.
一家族1名の学校説明会へのご参加が可能です。
2. Please do not come to the Information Session if you have any symptoms of COVID-19. Please call the school office (043-296-0277) if you cannot come to the session.
新型コロナウイルス感染症の症状が出ている場合、学校説明会にはご参加できません。ご参加ができない場合、オフィス(043-296-0277)までご連絡ください。
3. Please wear a mask at all times. You may not come onto the school campus without a mask.
マスクを常に着用してください。マスクのご着用がない場合、学校にはご入場できません。
4. We will take all participants’ temperatures at the front gate upon entry. If you have a temperature of 37.5 C or more, you will not be permitted on campus.
ご入場前に、正門で全員の検温をさせて頂きます。もし37.5度以上の発熱がある場合、校内に入場することはできません。
5. Participants will sanitize hands upon entry.
校内にご入場する前に手の消毒をお願いいたします。
6. Please observe social distancing rules by maintaining a minimum of 1 meter between you and non-family members.
家族以外の方とは、1メートル以上のソーシャルディスタンスを取ってください。
Information Session Details 説明会詳細: Information Session 2023 Letter
Application Form for Information Session説明会申込: Now Closed 受付終了
Request for Enrollment Documents (Please submit it if you cannot attend the Information Session) 願書郵送請求(説明会に参加できない方のみ): Now Closed 受付終了